Fiat Freemont - poduszkowcem po rozdrożach

Gdyby nie światła i korki, które zmniejszają dynamikę jazdy, podróż tym autem przypominałaby lot poduszkowcem. Fiat Freemont niemal płynie po drodze. Jest wielki, przestronny, stworzony dla naprawdę sporej rodzinki, a jego twórcy pomyśleli o najmłodszych pasażerach jak mało kto. Dziś przedstawię Wam największy osobowy model Fiata, taki trochę Duży Fiat ;-)

2014-09-30 Marka Fiat 37 0
Fiat Freemont

 

BAGAŻNIK

Jak zawsze na pierwszy rzut poszedł bagażnik. Proszę Państwa, nie ma co ukrywać - jest wielki. Ale, ale... wielki, przy założeniu, że autem podróżuje maksymalnie 5 osób i nie rozkładamy trzeciego rzędu siedzeń.

Wózek mieści się bez najmniejszego problemu, a miejsca zostaje jeszcze na dwa kolejne. Bez wątpienia pakowanie się na wakacje nie stanowi problemu dla Freemonta. Jak widać na zdjęciu, próg załadunku jest dość wysoki, co może trochę utrudniać pakowanie, ale zawsze są dwie strony medalu. Taki wysoko położóny bagaznik jest wygodniejszy do użytkowania, ale trudniej go spakować. Tuż przy samym progu mamy naprawdę duży schowek, a z lewej strony, w ściance jest latarka. Wbrew pozorom, przydatny gadżet! :-)

Bagażnik można jeszcze bardziej powiększyć składając wszystkie fotele pasażerskie... można go też zmniejszyć tak, aby Freemont przewoził 7 osób, a wtedy bagażnik jest mniejszy niż w Fiacie 500...

 

Fiat Freemont / Fiat 500

 

DZIECKO W AUCIE

Fiat postarał się, aby Freemont miał kilka akapitów więcej w tej części artykułu :-) Zdecydowanie projektanci pomyśleli o najmłodszych pasażerach, a zacznę od najbardziej innowacyjnego elementu, czyli Child Boostera. Jest to homologowane podwyższenie dla starszych dzieci, którego można używać zamiast fotelika (15-36 kg).

Specjalnie do testów zaprosiliśmy naszą małą modelkę, dzięki której udało nam się pokazać siedzisko w praktyce, a jednocześnie wydobyć jego wady i zalety. Zacznę od dobrych stron. Na pewno jest to bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie. Nie musimy wozić fotelików, wystarczy wysunąć podwyższenie i usadzić dziecko. Sam fakt, że Child Booster jest to atut. Bardzo łatwo się rozkłada, a auto zachowuje przestronność i harmonię. Zawsze możemy zabrać ze sobą małego pasażera. Zdjęcie obnaża jednak minusy Child Boostera. Po pierwsze: pasy bezpieczeństwa. Nie możemy ich regulować, a jak widać idą przy samej szyi, co może powodować otarcia i jest niewygodne. Po drugie: głębokość siedziska. Klasyczny fotelik sięga aż pod kolana dziecka. Tutaj kończy się w połowie uda, a reszta nóg zwisa bezwładnie. Dziecko może je postawić na podwyższeniu, ale wtedy kolana ma nienaturalnie wysoko, co również nie jest wygodne. Fotelik zapewnia dziecku większy komfort jazdy. Ma kubełkowy kształt i chroni dziecko na zakrętach. Podsumowując, jest to świetne rozwiązanie jako dojazdówka, ale nie przewoziłabym tu dzieci w dalsze podróże. Nie tylko ze względu na moje osobiste przeświadczenie o większym bezpieczeństwie fotelika, ale również ze względu na ich wygodę.
Fiat Freemont posiada aż 3 Isofixy, więc zdecydowanie przystosowany jest dla dużej rodziny :-)
Przedni fotel pasażera składa się na płasko, a dodatkowo nie ma z tyłu kieszonki...

...dzięi czemu idealnie nadaje się jako stolik lub przewijak! Wielki ukłon w stronę projektantów!
Dostęp przez ramię nie jest łatwy ze względu na gabaryty. Do starszego dziecka na pewno będzie nam łatwiej sięgnąć niż do maluszka. Montaż nosidełka jest bardzo wygodny z racji na podwyższenie Freemonta. Nie musimy się schylać ani wysilać, a co więcej, drzwi otwierają się do 90 stopni, więc otwór jest naprawdę ogromny.

 

MAMA W AUCIE

Mama w aucie może czuć się naprawdę komfortowo. Fotele są niezwykle wygodne i duże. To nie jest krzesło szkolne, ale fotel prezesa. Długie podróże będą przyjemnością.
Oprócz estetyki wnętrza mamy ciekawe rozwiązania i udogodnienia. Duża ilość schowków sprawia, że możemy zabrać ze sobą jeszcze więcej...wystarczy zapamiętać, co gdzie jest.

 

Deska rozdzielcza ma nowoczesny design. Ekran panelu sterowania jest czytelny i intuicyjny. Z łatwością poradzimy sobie z jego obsługą. Auto daje poczucie bezpieczeństwa, ale jednocześnie nie odczuwamy jego gabarytów w trakcie jazdy. Przy parkowaniu trudno było mi jednak je wyczuć. Wtedy miałam wrażenie, że jest większe niż w rzeczywistości. Na szczęście testowany model wyposażony jest w kamerę cofania, co zdecydowanie ułatwia poruszanie się. Jak na tak duże auto samochód ma dobry skręt.

Fiat Freemont ma 3 rzędy siedzeń, a każdy z nich ma osobne nawiewy klimatyzacji. Dodadkowo każdy rząd ma osobne lampki. Fiat zadbał o to, że każdy pasażer jest pełnowartościowy. W wielu autach fotele dla 6 i 7 pasażera są małe i niewygodne. Tutaj są pełnowymiarowe, a jazda "w bagażniku" to frajda dla niejednego dziecka.

Świetnym elementem wyposażenia Freemonta jest szerokokątne lusterko podglądowe, dzięki któremu widać tył auta, a więc nasze pociechy możemy mieć cały czas na oku, bez odwracania się co chwilę.

Kolejny atut to bezkluczykowy dostęp. Świetna sprawa kiedy mamy zajęte ręce lub torebkę, w której WYJĄTKOWO tego dnia nie panuje porządek... ;-)

 

WYDATKI

Decydując się na Fiata Freemonta musimy liczyć się z wydatkiem około 100 000 zł. W najtańszej wersji kosztuje on 96 500zł. Wersja testowana, Black Code (czarne, 19 calowe felgi, czarny lakierowany na wysoki połysk grill, czarne lusterka boczne, czarne obwódki reflektorów), która zawiera wszystko z wyposażenia Lounge to koszt rzędu 141 000 zł i jest to najdroższa wersja tego modelu. Widząc tak duże auto od razu nasuwa się myśl dotycząca spalania, ale tutaj miłe zaskoczenie. Testowana wersja to Diesel 2.0 MultiJet 170 KM, a deklarowane przez producenta spalanie to: 7.3 w cyklu mieszanym, 9.6 w mieście oraz 6.0 poza miastem. Test pokazał, że na krótkim odcinku autostradowym, przy prędkości 140 km/h spalanie wynosiło 8.5 litra.

 

PODSUMOWANIE

Ciężko dopatrzeć się minusów. Pewnie gabaryt nie każdemu będzie pasował. Zdecydowanie nie jest to miejskie, zwinne autko i mimo, że lubię duże samochody, ten był dla mnie zdecydowanie za duży... Jednak dla dużej rodziny będzie naprawdę trafionym zakupem i na pewno spełni oczekiwania zarówno kierowcy jak i pasażerów.

 

TESTOWANY MODEL:

Fiat Freemont Black Code 2014

Silnik: 2.0 MultiJet II

Moc: 170 KM

Skrzynia biegów: 6 biegowa automatyczna

Długość: 4888 mm

Szerokość: 1878 mm

Wysokość 1691 mm

Rozstaw osi: 2890 mm

Pojemność bagażnika: 540 litrów (5 osób) / 145 litrów (7 osób)

 

Dziękuję za gościnny występ naszej małej modelki Ninki :-)

Dziękuję firmie P.M. POL-CAR za użyczenie auta.

comments powered by Disqus