Francuski Picasso

Citroen kojarzy mi się z autami miejskimi. Ma w swojej ofercie kilka małych aut, które szczególnie utkwiły w mojej pamięci. Testowany dziś model swoim gabarytem zdecydowanie odbiega od tych skojarzeń. Xsara Picasso, bo o nim mowa, sam z siebie nigdy nie przykułby mojej uwagi, ale po testach muszę przyznać, że dostaje całkiem sensownego plusa.

2014-09-10 Marka Citroen 15 0
Citroen Xsara II Picasso

Zacznę od bagażnika, który jest naprawdę duży. Wózek spakowany bez kombinowania, a miejsca jeszcze trochę zostaje.

Tutaj nie zmieścimy wózka bez składania stelaża, ale umówmy się – mało które auto to potrafi. Naszej Hondzie akurat się udało, ale nie będę się do tego odnosiła w każdym poście. Dodatkowo modelowa spacerówka jest naprawdę duża, a na pewnym etapie, większość z nas, zmienia ciężki stelaż, na poręczną spacerówkę-parasolkę.

W bagażniku Citroena są naprawdę super rzeczy. Po pierwsze coś, co powinno być w każdym aucie. Nie zajmuje miejsca i jest bardzo praktyczne. To siatka na dnie bagażnika.

Ten mały zabieg sprawia, że bagażnik zyskuje na praktyczności. Pod siatką możemy schować zakupy lub niewielki bagaż i nie będziemy na każdym zakręcie słyszeć jak wszystko się toczy się z lewa na prawo…

 

Drugi plus bagażnika również pozwoli nam zachować ład. To rozkładana skrzynka montowana do ściany bagażnika. Skrzynkę można rozłożyć jak również wyjąć i za pomocą wyciąganej (jak w walizce) rączce przewieść rzeczy do domu (skrzynka jest na kółkach). Myślę, że to przydatne, szczególnie gdy jedna ręka jest zajęta (wiadomo przez kogo ;-) ).

Bagażnik nie ma również progu, co ułatwia jego pakowanie. Kończąc zachwyt nad bagażnikiem dodam jeszcze tylko, że klapę można dostosować do naszego wzrostu i ustawić na jednej z dwóch pozycji. Wyżej lub niżej.

 

 

 

Teraz wejdźmy do auta. Tył jest jak najbardziej pro rodzinny. Kanapa składa się z trzech osobnych foteli, co sprawia, że piąta osoba nie jedzie na doczepkę, ale jako pełnoprawny pasażer :-) co więcej, brak panelu centralnego (półki między fotelami przednimi) daje sporo przestrzeni. Do dyspozycji pasażerów są również dwa rozkładane stoliki z miejscem na napój. O ile w trakcie jazdy pewnie nie odgrywają zbyt dużej roli, to podczas postoju dzieci mogą na nich wygodnie zjeść.

Pod nogami znajdują się też schowki, a jak wiemy, schowków nigdy dość, byle tylko pamiętać, co się  tam schowało no i że w ogóle są.

Deska rozdzielcza nieco różni się od klasycznych. W Citroenie Xsara Picasso zegary znajdują się na środku, a licznik prędkości jest cyfrowy, a nie jak zazwyczaj, analogowy. W prezentowanym modelu Skrzynia biegów umiejscowiona jest jakby na desce rozdzielczej. Sama nie wiem czy to wygodniejsze. Na pewno nie dla tych, którzy lubią jeździć z ręką na biegu. Jest w tym aucie mały ukłon w stronę zabieganych pań. To lusterko w osłonie przeciwsłonecznej (wybaczcie, musiałam, choć nigdy nie malowałam się w aucie ;-) ).

 

W Cytrynie (poprawcie mnie jeśli tylko ja tak mówię), istnieje możliwość wyłączenia przedniej poduszki powietrznej pasażera, a co za tym idzie można tam przewozić dzieci tyłem do kierunku jazdy.  Informują nas o tym instrukcje umieszczone wewnątrz auta.

 

Wygodne w tym aucie jest to, że siedzi się dość wysoko, choć sam próg jest nisko, więc wsiadanie do samochodu jest wygodne również dla dzieci czy osób starszych.

 

 

 

Auto mimo wielu atutów ma też i gorsze strony. Niewątpliwie jest to słaby promień skrętu. Nie jest łatwo manewrować tym autem. Nie dość, że jest spore, to wjechanie gdzieś „na raz” bywa trudne. Testowany model to diesel, więc dźwięk pracującego silnika to specyficzny klekot. Jego design jest mocno dyskusyjny. Z racji na to, że samochód na swój czas (testowany model jest z 2007 roku, jednak model produkowany jest od 1999 roku z jednym małym liftem) był modny i nieco ekstrawagancki, a moda się zmieniła, to dziś widać po nim lata. I wiecie, że trudno mi wymienić więcej wad? Ja wiem, że panowie mówiliby o silniku, koniach i pewnie innych niezrozumiałych, ale tutaj nie w tym sedno :-)

 

Testowany model:

Citroen Xsara II Picasso 2007

Silnik: 1.6 HDI

Moc: 110 koni

Długość: 4276mm

Szerokość: 1751mm

Wysokość: 1637mm

Rozstaw osi: 2760mm

Pojemność bagażnika: 550l

comments powered by Disqus